filozofia,

Magia świąt? Czy coś takiego w ogóle istnieje?

08:51 ILOBAHIE Comments


święta bożego narodzenia

Kilka dni temu zatęskniłam za Wysokimi Obcasami...
Najnowsze wydanie jest pełne artykułów lawirujących wokół Świąt. To właśnie w nich się zaczytywałam przypominając sobie Święta z czasów, kiedy jeszcze byłam dzieckiem. Najciekawszym artykułem okazał się ten o tytule 'Magiczne święta, czyli jakie?'. ❄ Właśnie! A jak mają się Wasze magiczne święta?

.magia Świąt

Każdy z nas ma wyobrażenie o tych kilku świątecznych dniach, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę czym tak naprawdę Święta są. Wielu z Was, w tym ja mamy swoją wizję Świąt w głowie. ❄ Dla jednych to zapach, dla innych kolędy, a dla tych trzecich to magia rodzinnej atmosfery, a inni powiedzą, że to oczywiście barszcz z uszkami. Starsze osoby, być może i młodzi też powołają się na religię.

Gałązka choinkowa dekoracją domu

Wspomniany artykuł wywołał we mnie falę wspomnień z dzieciństwa. ❄ Moje święta najbardziej pamiętam jako około sześcioletnia dziewczynka, kiedy wspólnie z mamą ubierałyśmy choinkę. Ciekawe jest to, że u mojej mamy do dziś widzą ozdoby, które wspólnie z nią zrobiłyśmy któregoś roku z papieru. ❄ Dokładnie wtedy, zresztą jak co roku, gdy wieszałam na choince wizerunek Mikołaja (wycięty z kalendarza adwentowego) czekałam w nadziei, że gdy wrócę od jednej babci prezenty będą czekały pod choinką. To wspaniały czas, gdy wspólnie z rodzicami szliśmy zawsze pieszo kilka przecznic do babci. Ja na sankach rodzice naprzemiennie ciągnęli sanki... tak, tak... wtedy było mnóstwo śniegu! ❄ To jeden z ważniejszych w moim mniemaniu elementów, które wpływających na wyjątkowość Świąt - śnieg ❄ . Podczas moich rodzinnych świąt zawsze liczyło się potrawy, których powinno być dwanaście i które pomagałam układać na wigilijnym stole. Święta to też oczekiwanie na prezenty, które są nieodłącznym elementem każdej gwiazdki... nie wyobrażam sobie świąt bez upominków.

.list do Mikołaja

W tym roku postanowiłam napisać list do Mikołaja, nie pamiętam, abym robiła to jako dziecko, więc całkiem dobrze się przy tym bawiłam. ❄ Mój list ma dosłownie kilka pozycji, są to rzeczy, które z jakichś względów chcę mieć, chcę używać, chcę czytać, po prostu chcę :) Co ciekawe... położyłam list pod wycieraczką... i już go tam nie ma! Pozdrawiam Mikołaja! ❄
Czy pisanie listu do Mikołaja to dla Was część przygotowań do świąt? Czy pisaliście takie listy w dzieciństwie? ❄ Macie jakieś schowane gdzieś głęboko w szafie? Pochwalić się w komentarzu dodając fotkę :)

List do mikołaja

.gdzie Wasza magia?

Dokładnie wszyscy w mniejszym lub większym stopniu dajemy się ponieść świątecznym reklamom, banerom, które nieustannie pokazują wizję idealnych świąt. Na początku października, gdy tylko wchodziłem na moją tablice na Pintereście zalewała fala choinek, dekoracji i ozdób związanych ze świętami. Uznałam wtedy, że to przesada. ❄ Dziś zostało niecałe dwadzieścia dni do wigilii i sama buszuję po necie w poszukiwaniu ciekawości, które uprzyjemnią mi święta i choć trochę przybliżą "wizję idealnych świąt". 
Na moje wymarzone święta składa się choinka, koniecznie zapachowa ;) uwielbiam zapach świątecznego drzewka. ❄ Kolejne elementy to śnieg, o który ostatnio trudno :( a ja tak uwielbiam zimę... dom udekorowane w ciekawy i inny niż w zeszłym roku pomysł. Świąteczne piosenki... O tak! To one cały grudzień umilą mi oczekiwanie ma 24. ❄ Kolejne to jedzenie od niedawna kominek i strzelające w nim drewno... Przystrojone w kolorowe lampki domy sąsiadów... 
A jakie są Twoje wymarzone święta? Jestem bardzo ciekawa jakie odniesienie mają Wasze wyobrażenia o świętach do świata rzeczywistego. ❄ Na ile to co "siedzi" w Waszych głowach faktycznie realizujecie? 
Wklejcie zdjęcia Waszych domów, dekoracji i pokażcie jak się do świąt przygotowujecie :)

You Might Also Like

Czytałeś już?