Festiwal,

Czego logo Łódź Design Festiwal nas uczy?

09:25 ILOBAHIE Comments

Znaczenie koloru logo festiwalu

Kiedy ponad tydzień temu miałam okazję odwiedzić jeden z najważniejszych festiwalów designu – Łódź Design Festiwal – nie spodziewałam się, że symbolika logo odbije się na mnie tak pozytywnie.

Dziś nie będę pisała o tym, co działo się na festiwalu, co widziałam i który projekt zrobił na mnie wrażenie. Chcę jednak skupić się na symbolice, która w ostatnim czasie ma dla mnie duże znaczenie. Gdy dzień przed wizytą w Łodzi weszłam na stronę festiwalu w celu wybrania wystaw jakie chcę zobaczyć doznałam szoku! Kompletnie nie zrozumiały był dla mnie dobór koloru logo tegorocznej edycji. Doczytałam na stronie to co chciałam i szybko z niej wyszłam. Wówczas zawładnęło mną odczucie jakim pałam, a raczej jakim nie pałam do tego właśnie koloru.

Logo festiwalu o designie

.szlakiem żółtych emocji


Kiedy przez pełne dwa dni moje oczy były skazane na kolor żółty, począwszy od opaski na ręce, która okazała się “być, albo nie być” na festiwalu po ulotki i plakaty reklamujące wydarzenie, mogę śmiało stwierdzić, że kolor ten nieustannie chodził mi po głowie i “swoje zdziałał”. Jako architekt wnętrz i grafik doskonale zdaję sobie sprawę, że kolor ma znaczący i zdecydowany wpływ na nasze samopoczucie oraz odbiór rzeczywistości.  Tak więc, chodząc po wystawach festiwalowych doszłam do wnioski, że dobór koloru żółtego nie odbył się poprzez przypadkowe losowanie, a był szczegółowo i dokładnie przemyślany.

.żółty, tzn jaki? twórczy?

Zastanawiać można byłoby się, po co w ogóle o tym pisać? Jednak… bądźcie cierpliwi i zanim zaczniecie czytać dalej, zadajcie sobie pytanie: z czym kojarzy Ci się kolor żółty? i postaraj się w dwóch, trzech słowach odpowiedzieć w myślach na to pytanie.
Większość odpowie, że żółty to słońce, świeżość, blask czy optymizm. I większość z Was będzie miała rację! Żółty jest kolorem silnie wpływającym na nasze emocje, gdyż jego barwa powoduje uwalnianie w naszym organizmie tzw. serotoniny, która to jest odpowiedzialna za chemiczne poczucie szczęścia. Jest też kolorem, który bez wątpienia aktywizuje dobre wspomnienia, pobudza twórcze myślenie i chęć przebywania z drugim człowiekiem. W zasadzie mogłabym już skończyć wywód, gdyż powyższa charakterystyka wystarczająco wyjaśnia użycie tego koloru w tegorocznej edycji ŁDF. Jednak za żółtym kryje się jeszcze więcej ciekawości. Żółty jest uznawany za kolor wiedzy, intelektualnego przebłysku oraz za kolor oświecenia. Symbolizuje sławę, wartości i wielkość.
W projektach graficznych, takich jak właśnie owe logo festiwalu kolor żółty wykorzystywany jest głównie do przyciągnięcia uwagi widza i odbiorcy. Mając jednak nadzieję, że to nie jedyny powód zastosowania tego koloru postanowiłam spojrzeć na to z innej strony.

.innowacyjność żółtej przestrzeni

Festiwal w swojej nazwie posiada magiczne słowo design, które na wstępie wiele zdradza, ale i za którym stoi kolejka oczekiwań osób odwiedzających stoiska wystawiennicze. Dla mnie design to innowacyjność, która idzie w parze z wiedzą i twórczym myśleniem, a to przecież główne składowe owego koloru, który – patrząc na logo wydarzenia – od samego początku stara się pobudzić w nas ciekawość i chęć zatopienia się w projektach, które spośród dużej ilości zostały specjalnie wyselekcjonowane i zaprezentowane na Łódź Design Festiwal 2015.

Łódź Design Festiwal 2015
| fot. ILOBAHIE
Łódź Design
| fot. ILOBAHIE

.ma to sens??

Festiwal w Łodzi jest prestiżowy i utrzymany zawsze na wysokim poziomie, dlatego też znaleźć na nim można projekty wielkie i wartościowe pod wieloma względami. Znaleźć się wśród wystawców i projektantów ŁDF to duże wyróżnienie, które dokładnie tak samo jak kolor żółty symbolizuje sławę i rozpoznawalność.
.ILOBAHIE

You Might Also Like

Czytałeś już?