DIY,

Forma przestrzenna Himmeli DIY

12:03 ILOBAHIE Comments

Forma przestrzenna DIY

Zainspirowana ponad miesiąc temu pewną propozycją stworzenia ciekawego przedmiotu stworzyłam coś, co może Ci się spodobać :)

Zawsze ciekawiły mnie formy przestrzenne. Mają w sobie coś matematycznego, przemyślanego, poukładanego, wszystkie elementy pasują do siebie i tworzą jakąś abstrakcyjną rzeźbę. Według definicji internetowej forma przestrzenna to:



Forma przestrzenna to rodzaj rzeźby abstrakcyjnej, która powstaje nie przez odkuwanie czy modelowanie (jak tradycyjne rzeźby), lecz przez montowanie elementów (metalowych, z tworzyw sztucznych itp.), specjalnie przygotowanych lub gotowych (różnych przedmiotów lub odpadów przemysłowych). Formy przestrzenne są przeważnie ażurowe, otwarte, w dużej skali.


Oto kilka ciekawych i pięknych form przestrzennych, które wybrałam z sieci:

     

     
źródło: 1, 2, 3, 4.

Jak widać są to przepiękne instalacje, które pochłaniają uwagę i pobudzają wyobraźnię. Ja wolę te geometryczne, jednak jest wiele pięknych organicznych form przestrzennych:

     

     
źródło: 1, 2, 3, 4.

Ajj...piękne są i te organiczne...

Wracając do mojej małej instalacji...

Na blogu u Agnieszki zainspirowałam się znanymi już chyba wszystkim formami Himmeli oraz jednym zdjęciem, na którym tak mi się spodobała jedna forma, że postanowiłam ją skopiować i mi się udało!


źródło:1-2

Oto efekty mojej pracy:















 



Do usłyszenia!

You Might Also Like

Czytałeś już?