book,

Książki, które chciałabym...

23:06 ILOBAHIE Comments

Książki na blogu

Książki, które chciałabym...

... mieć? - czemu nie?
... przeglądać? - o tak!
... czytać? - jak mi się zachce! ;) Hehe

...wczoraj


Ostatnio miałam taki czas, gdzie całkowicie zapomniałam co to książki. Koniec roku, kiedy chodziłam zakręcona od przeładowania obowiązkami i ta nieustannie towarzysząca mi świadomość "jeszcze muszę to... i to..." doprowadziły do przeładowania mnie całej :) 

...a styczeń... rozleniwił mnie do potęgi... ostatnio się Wam żaliłam, że mój motywator zaginął :P Ale spokojnie już powrócił...

Wracając do książek... kiedy porzuciłam czytanie - a było to 2, 3 miesiące temu - czytałam 5 książek na raz! Lubię wracać do czytanych przeze mnie aktualnie pozycji co jakiś czas... mieszać i wachlować między nimi - w zależności od nastroju... Teraz jednak nie chcę wracać do tych porzuconych pozycji tylko mam ochotę na coś świeżego, coś zupełnie innego... 

Wczoraj przeglądając sieć - w zasadzie w poszukiwaniu nie wiadomo czego - odkryłam kilka książek, które jak się okazało na rynku są już od roku albo i dłużej. Zapragnęłam mieć trzy z nich! Oto one:

Książki na blogu

Minimalizm po polsku. 
Czyli jak uczynić życie prostszym 
Anna Mularczyk-Meyer

Minimalizm to asceza i obsesja liczenia przedmiotów? Autorka stanowczo rozprawia się z tym stereotypem. Na podstawie osobistych doświadczeń i obserwacji opowiada o przeszkodach, jakie można napotkać w procesie upraszczania życia, oraz o sposobach ich pokonania. Szuka przyczyn obecnego konsumpcyjnego szaleństwa oraz chciwości dóbr i przeżyć.

Twierdzi, że można żyć prościej i wolniej, nie mając poczucia straty i wyrzeczenia, a wręcz przeciwnie, czerpiąc z życia więcej radości. Pokazuje, że minimalizm może być przydatnym narzędziem nawet dla tych osób, którym wydaje się on tylko sezonową modą. Dzięki niemu można uwolnić przestrzeń, nauczyć się oszczędności, uporządkować swoje otoczenie, lepiej gospodarować czasem. I na dodatek świetnie się przy tym bawić!

Książki na blogu


Sztuka minimalizmu


Loreau Dominique

Żyjemy w świecie nadmiaru. Nadmiaru możliwości, nadmiaru dóbr materialnych, nadmiaru przedmiotów. Ich wielość nie oznacza jednak zwiększenia satysfakcji i zadowolenia z życia. Nadmiar posiadanych przez nas rzeczy ogranicza naszą wolność i nasz wewnętrzny rozwój. Sprawia, że oddalamy się od samych siebie i przechodzimy obok tego, co najistotniejsze. Rzeczy materialne pozbawiają nas energii i są najczęściej źródłem lęku, niepokoju, zmartwień. Pogoń za dobrami materialnymi powoduje, że zatracamy sens życia i nie potrafimy się rozkoszować szczęściem, jakie daje sam fakt istnienia.

Minimalizm i pozbycie się niepotrzebnych rzeczy jest kluczem do osiągnięcia wewnętrznej harmonii, spokoju, jasności umysłu i pogody ducha. Poprawia jakość naszego życia, przynosi nam uczucie lekkości i wolności.


Książki na blogu

Sztuka prostoty
Loreau Dominique

Prowadząc skromniejsze życie wzbogacasz swoją egzystencję. Współczesne społeczeństwo konsumpcyjne twierdzi coś innego? Nie wierz. Mieszkająca od wielu lat w Japonii Dominique Loreau przyjęła styl życia swojej przybranej ojczyzny. Jest on oparty na zasadzie "mniej znaczy więcej", stosowanej we wszystkich dziedzinach - od spraw materialnych po życie duchowe.


To trzy ciekawie wyglądające książki, które mam nadzieję przypadną mi do gustu. 

... dziś

Nie wiedząc jeszcze tego wczoraj, że dziś z rana zrobię wycieczkę do księgarni i zakupię nie jedną, nie dwie, ale trzy pozycje! 
Zdarza mi kupować książki hurtowo - wynika to z tego, że zazwyczaj nie umiem się zdecydować, którą wybrać jako pierwszą - więc biorę wszystkie!

Minimalizm po polsku

Teraz mając trzy przed sobą nie bardzo wiem, od której zacząć - i tak w koło - często dochodzi do sytuacji, którą opisywałam powyżej, że czytam kilka naraz :) 
Zaczęłam od Sztuki minimalizmu - ale coś czuję, że nie wytrzymam długo i na dniach porzucę ją na kilka dni, aby zająć się pozycją Minimalizm po polsku... :)

Czytałam bardzo dużo pozytywnych opinii o tych książkach i mam nadzieję, że się nie zawiodę opinią innych czytelników! 

Kto z Was czytał którąś z tych książek? :)

You Might Also Like

Czytałeś już?