męskie wnętrza,

Wnętrze dla mężczyzny

11:59 ILOBAHIE Comments

Mieszkanie dla mężczyzny

Wnętrze dla mężczyzny

Jak wyglądałoby wnętrze/mieszkanie mężczyzny, gdyby nie interweniowała kobieta? Czym różnią się wnętrza aranżowane przez nas kobiety, a jak widzą je nasi panowie? Moje obserwacje i kobiecy punkt widzenia na męskie potrzeby budowania przestrzeni.

Troszkę prywatnie

Do napisania tekstu o wnętrzach, które będą inspiracją dla Panów zbierałam się bardzo długo. Nie dlatego, że nie miałam pomysłu na jego realizację, tylko dlatego, że od jakiegoś czasu postanowiłam bacznie obserwować swojego mężczyznę w domu. Zadawałam mu dużo pytań i podpatrywałam jak sobie radzi w przestrzeni, w której razem przebywamy.

Wnętrze dla singlaWnętrze dla singla

Początkowo nie mogłam uwierzyć jak jego potrzeby są ograniczone – w pozytywnym znaczeniu oczywiście. Wielokrotnie, gdy tylko wprowadzam jakiś drobiazg do naszego wnętrza, poduszkę, kwiatek czy nową dekorację na stół, pytam Mateusza co o tym sądzi, czy pasuje ten kwiatek tutaj, albo czy ten koszyk należałoby może przekręcić, a może w ogóle pomalować go na inny kolor? Co w  odpowiedzi zawsze słyszałam? Otóż to: może być, tak jest dobrze, po co go malować…wywal go ;) i co gorsza robił te dziwne swoje miny ;) że niby zwariowałam.

Wnętrze dla mężczyznyWnętrza dsla mężczyzn

Przemeblowanie? – po co? tak jest dobrze!

Kilka dni temu wpadł mi do głowypomysł, aby zrobić przemeblowanie. Kocham zmiany we wnętrzu, zawsze wprowadzają świeżość, a przebywanie w nim staje się nowym doświadczaniem. Kocham odkrywanie każdego zakątka na nowo, który wcześniej był np. przysłonięty przez fotel, kanapę czy biurko.
Zanim zaproponowałam Mateuszowi mój pomysł pomyślałam sobie, że po co ja to robię jak i tak znam odpowiedź. Drodzy czytelnicy i nie myliłam się – w odpowiedzi usłyszałam „yyy… no nie!” :) Zaproponowałam więc, aby poprzestawiać dosłownie kilka mebli (sofę, 2 fotele i stolik kawowy) w odpowiedzi usłyszałam „no nie!” :)

Męska garderoba w drewnieMęskie wnętrza

Konserwatyzm, wygoda i przyzwyczajenie do obecnego stanu rzeczy nie pozwoliły mojemu mężczyźnie otworzyć się na nowe doświadczenie, być może lepsze i bardziej funkcjonalniejsze ustawienie zaledwie kilku mebli.

Białe książki na czarnym regaleMiejsce do pracy

Zapomnij o detalach…

Około miesiąca temu kupiłam sobie przepiękny kwiatek, który ma około 70 cm wysokości i postawiłam w koncie przy oknie. Dwa tygodnie temu wstawiłam go do przepięknego jasnego kosza i postawiłam na podłodze przy fotelu, na którym Mateusz często popija kawę. Dopiero 3-4 dni temu mówi do mnie tak: „kurczę, ładny ten kwiatek ma takie ładne białe kwiatki – sztuczny jest? – to nowy?”. Pomału uczę się, że Mateusz nie przywiązuje wagi do szczegółów, a już w szczególności do kwiatków ;)

LoftBiałe ściany na blogu o wnętrzach

Wnioski…

- mężczyźni nie lubią zmian
- czym mniej dekoracji tym lepiej – najlepiej, aby nie było żadnej
- faceci są osobami bardzo praktycznymi, a więc i wnętrze takie być powinno
- kolorystyka we wnętrzu zminimalizowana do zera
- preferowane ciemne kolory, mroczny nastrój
- wygodna kanapa, która najlepiej gdyby była usytuowana naprzeciwko tv czy komputera
- wysoka dbałość o sprzęt elektroniczny
- wszystko w zasięgu ręki, przemyślane i nieprzypadkowe
Z taką wiedzą mi jako projektantowi wnętrz zdecydowanie łatwiej byłoby kreować przestrzeń dla mężczyzny. Polecam wszystkim obserwowanie siebie nawzajem – sporo można się o sobie dowiedzieć i zauważyć rzeczy, których wcześniej się nie dostrzegało :)

blog wnętrzarskiBlog o aranżacji wnętrz

Męskie przestrzenie

Jakiś czas temu mieliście możliwość przeczytania o industrialnych męskich wnętrzach. Dziś chcę Wam pokazać wnętrza, które wybrałam mając wiedzę zaczerpniętą z obserwacji mojego Mateusza.

Przestrzeń dla singlaaranżacja wnętrz

Po przeanalizowaniu wniosków postanowiłam wyszukać dla Was takie zdjęcia, które będą odpowiadały klimatem i umeblowaniem do mojego faceta. Zanim je opublikowałam tutaj na blogu, pokazałam je Mateuszowi i zadałam pytanie „Czy według Ciebie te wnętrza są dla mężczyzn? Odpowiedź była „tak” – no może 2 zdjęcia mu nie pasowały…

Skórzane sofy w saloniewnętrze aranżacja wnętrz

Zaobserwujcie czym różni się wnętrze aranżowane przez kobietę, a czym przez mężczyznę…różnica jest zdecydowana! :)

blog o wnętrzachWnętrze męskie

To nie koniec męskich wnętrz na moim blogu. Mam przewidziane jeszcze przynajmniej dwa przykłady męskich wnętrz, które chciałabym aby zainspirowały panów do zmiany swojej przestrzeni. Wszystkich zainteresowanych zmianą swojej przestrzeni zachęcam do odwiedzenia centrum wyposażenia wnętrz Domoteka, w której znajdziecie wszystkie elementy do stworzenia minimalistycznego wnętrza w swoim domu.

Przyjemnej obserwacji… :)

___________________________
Źródło fotografii: tetinotete.tumblr.com, designtraveller.blogspot.no, agentbauer.com, noblecustomclothier.tumblr.com, pinterest.com, quitecontinental.tumblr.com, theultralinx.com, keroiam.tumblr.com, altfordamerne.dk, thomortiz.tumblr.com, yellows.dk, furniture.com, trendenser.se, vosgesparis.com, plastolux.com, dustjacketattic.blogspot.com.au, guiaparadecorar.com, athoughtfuleye.wordpress.com.

You Might Also Like

Czytałeś już?