kuchnia,

Warsztaty DIY w IKEA

12:42 ILOBAHIE Comments

Relacje z warsztatów IKEA

W dniach 27-30 marca w Domotece w Parku Handlowym Targówek przy ul. Malborskiej 41 w Warszawie odbyły się warsztaty dla Klubowiczów IKEA FAMILY.



Warsztaty towarzyszyły imprezie promującej nowe kuchnie METOD w IKEA. Tak, tak, stare systemy FACTUM zostaną zastąpione prze METOD. Ale o tym troszkę później.


Na warsztaty trzeba było się wcześniej zapisać wybierając przy tym termin i tematykę. Do wybory były warsztaty:

DIY i Rady nie od parady

Kreatywne warsztaty Do It Yourself. Chodziło głównie o to, aby przerabiać, ozdabiać i dobrze się bawić. Zadaniem każdego uczestnika było stworzenie swojego własnego dzieła z materiałów, które pochodziły ze sklepu IKEA.

Zrównoważona kuchnia w praktyce

Zrównoważona kuchnia, czyli, w jaki sposób z zyskiem zarówno dla naszego portfela jak i środowiska powinniśmy postępować w kuchni. Mówiono o tym, jak robić codzienne zakupy, a także o energii, wodzie i odpadach, czyli jak mądrze postępować w kuchni, aby ich nie marnować, a odpadów w nadmiarze nie "produkować".

Jak zdrowo jeść i przechowywać żywność z Katarzyną Bosacką

W Polsce marnujemy 2 miliony ton żywności w naszych domach, każdy z nas zjada 53 bochenki chleba rocznie, a do wyrzucania niespożytej żywności przyznaje się 40% badanych. Katarzyna Bosacka miała za zadanie nauczyć słuchaczy jak lepiej zarządzać w kuchni.


Wybrałam temat pierwszy z oczywistych względów. Lubię majsterkować, wycinać, przyklejać, tworzyć „coś z niczego”. Na spotkanie wybrałam się z mamą, która powiedziała mi o tych warsztatach i podobnie jak ja również lubi tworzyć.


Zadanie, jakie dostałyśmy na początku wydawało nam się wręcz beznadziejne. Polegało na tym, że dostałyśmy po kawałku deski, takiej, którą kładzie się pod materac w sypialni, i musiałyśmy za pomocą materiałów, które znajdowały się na stole stworzyć coś na kształt tabliczki z napisem „coffe”, „tee”, „kitchen” itp. 


Deseczki można było obkleić serwetką lub pobejcować – nic szczególnego. Szczerze – nie do końca to co lubię, dlatego też postanowiłam, że zrobię coś, co będzie budziło wątpliwości i będzie tylko i wyłącznie dekoracją, z którą większość „nie wiedziałaby, co ma zrobić”. 
Owszem…jestem bardzo zadowolona ze swojej pracy zwłaszcza, że byłam ograniczona czasowo, materiałowo i narzędzie do pracy też nie były dla mnie odpowiednie. Jednak nie chcę narzekać, bo pracowało mi się bardzo dobrze.


Natomiast moja mama postanowiła zrobić ozdobę na świecę. Polegało to na technice decoupage jednak ku mojemu zdziwieniu…zrobiła coś naprawdę bardzo brzydkiego ;) Wybacz mamo!


Czego się nauczyłam na tych warsztatach? Hmm… o! na przykład tego, że prawie wszystkie owoce można mrozić, ale większość mrozi się bez skórek. Poznałam technikę decoupage, do której zawsze podchodziłam z dużym dystansem. Znając już jednak zasadę i właściwości materiałów spokojnie mogę tą wiedzę wykorzystać do swoich potrzeb.

Wracając do systemu METOD przedstawię kilka zalet:


1 kuchnie METOD, to kuchnie na Twoją miarę
2 system będzie charakteryzował się innymi wymiarami niż kuchnie FACTUM
3 nie trzeba będzie dopasowywać listem bocznych, a co za tym idzie – będzie taniej
4 maksymalne dopasowanie do nietypowego wnętrza (np. kuchnie pod schodami)
5 wszystkie sprzęty AGD z asortymentu IKEA pasują do nowych szafek METOD



Premiera systemu METOD już 1 kwietnia br. Więcej dowiecie się ze strony IKEA.

You Might Also Like

Czytałeś już?